Kalkulator BMR. Jak obliczyć swoje zapotrzebowanie kaloryczne?

Żeby przybrać na wadze:
2700 kcal
Żeby utrzymać wagę:
2400 kcal
Żeby schudnąć:
1900 kcal

Kalkulator BMR jest to bardzo dokładne narzędzie, które prezentuje wskaźnik podstawowej przemiany materii. Pozwala również określić minimalną liczbę kalorii, która jest niezbędna, aby móc zachować podstawowe funkcje organizmu. Kalkulator BMR umożliwia Ci więc obliczyć dzienne zapotrzebowanie energetyczne To zaś uzależnione jest od indywidualnych cech badanego.

Gdzie wykorzystywana jest wartość obliczana przez ten kalkulator?

Wartość, która zostanie obliczona przez ten kalkulator jest wykorzystywana w dietetyce jako specjalny wskaźnik. Kalkulator BMR jest to więc narzędzie, które pomaga indywidualnie ustalić zalecaną kaloryczność diety. Obliczona wartość pomaga w dążeniu do wagi, którą chcesz osiągnąć. Stosują je również osoby, których celem jest zwiększenie lub zmniejszenie masy ciała.

Czy warto skorzystać z kalkulatora BMR?

Kalkulator BMR umożliwia w bardzo prosty sposób obliczyć wskaźnik BMR (Basal Metabolic Rate). Aby obliczyć indywidualne zapotrzebowanie energetyczne przez kalkulator, który znajduje się na naszej stronie, musisz podać takie dane jak wiek, wzrost, wagę, czas spaceru w tygodniu, czas biegania w tygodniu. Kalkulator podpowie Ci, ile kalorii musisz przyjmować, aby przybrać na wadzę, aby utrzymać wagę i aby schudnąć. Wszystko zależy, jaki jest Twój cel. Ponadto możesz też obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne metodą Harrisa-Benedicta. Inny jest wzór dla mężczyzn i inny dla kobiet. Oto one:

Warto wiedzieć, że istnieje około 200 różnych wzorów do obliczenia BMR. Jednak tylko 40 z nich można uznać za rzetelne.

Co to jest zapotrzebowanie kaloryczne?

jabkło i miara w odchudzaniu

Zapotrzebowanie kaloryczne określa się jako całkowitą przemianę materii danego organizmu. Innymi słowy, jest to ilość energii, którą Twój organizm potrzebuje i którą powinieneś dostarczyć mu każdego dnia przez spożywane posiłki.

Czy wskaźnik BMR jest precyzyjny?

Kalkulator BMR jest precyzyjnym narzędziem. Przede wszystkim świadczy o tym szereg danych, które brane są pod uwagę np. waga, wzrost, płeć danej osoby. Musisz podać również częstotliwość wykonywanej aktywności fizycznej. Bardzo ważnym czynnikiem, który ma duży wpływ na zapotrzebowanie energetyczne danej osoby, jest płeć. Dlatego, że mężczyźni najczęściej mają więcej masy mięśniowej, a mnie tłuszczu. Jednocześnie spalenie kalorii zachodzi w organizmie w szybszym tempie. U kobiet natomiast jest na odwrót, przemiana materii jest więc wolniejsza. Musisz sobie też uświadomić, że w miarę upływu czasu, masa mięśniowa człowieka maleje. Z kolei ilość tkanki tłuszczowej wzrasta. Im starszy jesteś, tym Twoja przemiana materii jest wolniejsza. Jeśli więc myślisz o odchudzaniu w starszym wieku, może to być trudne zadanie. Kalkulator BMR również uwzględnia podczas dokonywania obliczeń, wiek danej osoby. Powinieneś też wiedzieć, że regularne uprawianie aktywności fizycznej wiąże się ze zwiększonym zapotrzebowaniem energetycznym. Jeśli ćwiczysz, koniecznie musisz zadbać o tym, aby Twoja dieta składała się z pełnowartościowych posiłków i była odpowiednio zbilansowana.

Kto nie powinien stosować kalkulatora BMR?

Do ustalenia dziennego zapotrzebowania kalorycznego, kalkulator BMR nie powinny stosować kobiety w ciąży, dzieci i nastolatki. Jednak polecany jest on szczególnie osobom, które chcą zredukować wagę lub nabrać trochę masy ciała. Jeżeli poznasz swój wskaźnik kalorii, znacznie łatwiej będzie Ci dopasować odpowiednią dla Ciebie dietę. Wszystko też zależy od tego, jaki rezultat chciałbyś uzyskać. Dużą zaletą kalkulatora BMR jest to, że jest on bardzo szybki i darmowy. Podaje na tyle dokładne wyniki, aby móc z łatwością ustalić kaloryczność jadłospisów.