Udany dzień treningu o czym warto pamiętać

trener personalny Sebastian ŁepkowskiAutor: Sebastian Łepkowski

boksowanie dziewczyny

Zarówno osoby aktywne od lat, jak i początkujący bywalcy siłowni muszą pamiętać o kilku zasadach, dzięki którym ich trening będzie bardziej wydajny. O efektach i kosztach codziennego ruchu decydują nie tylko intensywność i rodzaj ćwiczeń. Dla ogólnego dobrostanu naszego organizmu, kluczowa jest też dieta czy odpowiednia ilość snu. Dbanie o siebie nie jest jednak skomplikowane. Pamiętaj o tych trzech zasadach, a każdy twój trening będzie dodawał ci energii i skutecznie rzeźbił sylwetkę.

Podstawą jest sen

Przemęczenie to jeden z najgroźniejszych wrogów naszego zdrowia. Zbytnie obciążenie organizmu to zmora osób szczególnie aktywnych. Dlatego na każdym etapie naszego rozwoju fizycznego trzeba pamiętać o podstawowej zasadzie, jaką jest odpowiednia dawka snu. Tylko właściwa regeneracja gwarantuje wzrost mięśni. Człowiek potrzebuje średnio od 6 do 8 godzin regeneracji sennej na dobę. Nie możemy o tym zapominać ani ćwicząc rekreacyjnie, ani szykując się do treningów wyczynowych. Nasz układ nerwowy oraz mięśnie potrzebują spoczynku, by móc się naturalnie rozwijać. To od ich kondycji zależą efekty naszych ćwiczeń.

Czytaj też: Nutrigo Lab Mass - opinie, skład, cena oraz efekty

Jedz i pij z głową

To również jedna z podstawowych zasad, o której czasem jednak zdarza nam się zapominać. Odpowiednie nawodnienie jest kluczowe dla zachowania równowagi wewnętrznej. Osoby aktywne fizycznie potrzebują różnorodnych sposobów nawadniania. Zachowaniu wody w organizmie sprzyjają przede wszystkim napoje izotoniczne. Nie trzeba ich kupować w sklepach. Najprostszym przepisem na skuteczny nawadniający napój jest szklanka wody ze szczyptą soli i kilkoma kroplami cytryny.

O tym, jak ważna jest dieta, wiedzą wszyscy. Jednak jeśli zależy ci na zbudowaniu masy mięśniowej, pamiętaj o zwiększonym zapotrzebowaniu na białko. Co ciekawe najnowsze badania pokazują, że białko zwierzęce nie jest dla nas najlepszym budulcem tkanki mięśniowej. Roślinne źródła protein okazują się w tym względzie równie wartościowe. Dla zachowania zdrowia i dobrej kondycji przed treningiem warto dostarczyć sobie trochę cukru, a po treningu sięgnąć na przykład po koktajl białkowy.

Zadbaj o nastrój i przestrzeń

ćwiczenia wysportowanych dziewczyn

Jeśli coś lubimy, dużo łatwiej wchodzi nam w krew. Już na początku drogi treningowej wybierz więc aktywność, która naprawdę przypadła ci do gustu. Początki zawsze będą trudne. Jednak jeśli już od początku się zmuszasz, szukaj dalej. Współcześnie istnieje naprawdę wiele form treningu i zdrowej aktywności. Twój nastrój jest kluczowy dla regularności, a tym samym efektów. Dlatego jeśli chcesz zadbać o ciało, pomyśl najpierw o głowie.

Zarówno joga jak i ciężkie ćwiczenia siłowe mogą być celebracją. Kluczowe jest nasze nastawienie i to, ile przestrzeni i czasu dajemy sobie na ruch. Pamiętajmy, że każdy trening to bezpośredni kontakt z ciałem, a on nigdy nie powinien być przykrym obowiązkiem. Dlatego bez względu na to, jaki rodzaj ruchu wybieramy, pamiętajmy, aby być dla siebie łagodnym i wyrozumiałym. Zadbajmy o swoje potrzeby, nie pomijajmy rozgrzewki i zapewnijmy sobie zapas wody.

Czytaj też: Nutrigo Lab Strength - opinie, skład, cena oraz efekty

Eksperymentowanie z różnymi formami ruchu może być kluczem do regularności. Jeśli sport stanie się dla nas zabawą, efekty przyjdą jakby przy okazji. A my szybciej będziemy się nimi cieszyć. Dzięki temu każdy dzień treningu będzie udany i satysfakcjonujący. Nie warto szukać drogi na skróty, bo zwyczajnie jej nie ma.

Znajdź swój rytm i ulubione formy ruchu. Ciesz się nimi i wspieraj swoje ciało w rozwoju. Nie ma idealnej pory dnia na ćwiczenia. Warto jednak znaleźć swoją najlepszą porę. A potem się jej trzymać. Dzięki powtarzalności nasze ciało łatwiej przyzwyczai się do wysiłku. A nam szybciej wejdzie to w nawyk.

Podziel się artykułem ze znajomymi
Tweetnij

Portal dietaisuplementy.pl to miejsce tworzone przez ludzi z pasją. Dzięki temu nasza strona jest rzetelnym źródłem wiedzy na temat indywidualnych potrzeb ludzkiego organizmu. Zdobędziesz tu cenne wskazówki i poznasz sposoby zadbania o odpowiednią wagę, kondycję oraz wygląd. Każdy z nas jest inny, ale grożą nam te same deficyty. Poznaj naszą witrynę i zadbaj o siebie świadomie.

Polecane artykuły:

suplementy na odchudzanie

Najlepsze suplementy na odchudzanie

suplementy na łysienie i wypadanie włosów

Najlepsze suplementy na łysienie

suplementy na oczyszczanie organizmu

Najlepsze suplementy na oczyszczanie organizmu

suplementy na siłownię

Najlepsze suplementy na siłownię

suplementy na odchudzanie Cappuccino MCT

Cappuccino MCT - opinie, cena i skład

wypadanie włosów

Profolan w walce z wypadającymi włosami

wypadanie włosów i łysienie

Folisin na zdrowe i gęste włosy

dziewczyna z blond włosami

Locerin -opinie, cena oraz skład

dziewczyna z wyrzezbionym brzuchem

Spirulin Plus - opinie, cena oraz skład

Więcej artykułów o suplementach diety:
oczyszczanie organizmu z fibre select

Fibre Select - opinie, cena oraz skład

podciąganie na drążku wysportowanej osoby

Nutrigo Lab Strength - przed treningiem

cwiczenia na silowni

Nutrigo Lab Regeneration - pomoc po treningu

modelka bez zmarszczek

Alga - krem na zmarszczki

twarz bez zmarszczek

Collagen Select - preparat na zmarszczki

nogi bez żylaków

Varicorin - pomoc z żylakami