Najważniejsze zasady zdrowego odżywiania

owoce na desce

Zdrowe odżywianie jest naprawdę bardzo ważne. Na pewno wiesz, że powinieneś odżywiać się regularnie. Ważne jest także, abyś wybierał produkty, jak najmniej przetworzone. Regularne jedzenie warzyw i owoców również jest bardzo dobre. Pamiętaj też, że zdrowe odżywianie dla każdego jest indywidualne. Najlepiej więc, jeśli będziesz słuchać swojego ciała, reakcji na pokarmy, które spożywasz.

Więcej o zasadach zdrowego odżywiania

Regularne spożywanie posiłków okazuje się naprawdę bardzo ważne. Dzięki temu dostarczasz odpowiednią ilość energii w ciągu dnia. Przede wszystkim również Twoje samopoczucie staje się dużo lepsze. Regularność przyjmowania posiłków sprzyja także koncentracji. Pamiętaj też, że posiłkiem, nie jest przekąska. Możesz spożywać 3 lub 5 posiłków dziennie. Możesz też zdecydować się tylko na śniadanie, obiad i kolację, jeśli dania są obfite. Nie wolno Ci jednak podjadać. Najlepiej też, jeśli ustalisz pory jedzenia posiłków. Przykładowo śniadanie możesz spożyć do godziny po przebudzeniu. Obiad natomiast gdzieś w środku dnia. Kolację zaleca się spożywać dwie godziny przed pójściem spać.

Czytaj też: Spirualin plus - opinie, skład, cena oraz efekty

Odrzuć jedzenie fast-foodów, gotowych dań, żywności w proszku

Przede wszystkim, warto podkreślić, że w zdrowej diecie, nie powinny znajdować się fast-foody, gotowe dania, żywność w proszku. Należy także odrzuć wszystkie produkty, które mają długą listę składników. Musisz także unikać wszelkich dodatków do żywności, nie są one wskazane w zdrowej diecie. Z prostego względu, nie są one dokładnie przebadane. Dlatego nie do końca wiadomo, jakie skutki zdrowotne może przynieść ich spożywanie. Jeśli chcesz wprowadzić zdrową dietę do twojego życia, jedz produkty nieprzetworzone. Takie, które mają prosty i krótki skład oraz wiadomo, skąd pochodzą.

Jedzenie warzyw i owoców

W każdej zdrowej diecie, powinny znaleźć się warzywa. Dostarczają one bowiem mnóstwo witamin, błonnika, przeciwutleniaczy, składników mineralnych. Każdy oczywiście może dostosować ilość jedzonych warzyw do swoich indywidualnych potrzeb. Jednak warto podkreślić, że naprawdę warto je spożywać! Nie zapominaj także o jedzenie owoców. Najlepiej jedz je maksymalnie w dwóch porcjach dziennie. Nie możesz też spożywać owoców zbyt dużo. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że są one źródłem cukrów prostych. Mogą sprzyjać przykładowo wyrzutom insuliny. Warzyw może jeść dowolną ilość. Natomiast już w przypadku owoców, tak nie jest. Przez jedzenie zbyt dużej ilości owoców, możesz nawet przytyć. Przez nie może zacząć się odkładać brzuszna tkanka tłuszczowa. To zaś może prowadzić do różnych chorób metabolicznych.

Czytaj też: Nutrigo Lab Burner - opinie, skład, cena oraz efekty

Dobre węglowodany

Na pewno również musisz postarać się wybierać dobre węglowodany. W tym celu jedz dużą ilość: produktów z mąki razowej, czy produktów pełnoziarnistych. Najlepiej, jeśli będziesz spożywał chleb żytni. Innym dobrym wyborem jest też chleb na zakwasie. Na pewno lepiej jest zwiększyć spożycie tłuszczów i ograniczyć węglowodany. Nie musisz przyjmować węglowodanów w każdym posiłku. W dzisiejszych czasach więcej siedzimy i mało chodzimy. Dlatego też węglowodany nie są już nam tak konieczne. Oczywiście jeśli trenujesz, uprawiasz regularnie jakąś aktywność fizyczną, zapotrzebowanie na węglowodany rośnie.

Cukrowi w diecie – powiedz stanowcze nie!

Postaraj się również wyeliminować ze swojej diety, cukier. A możesz go znaleźć praktycznie wszędzie przykładowo w ketchupie. W tym celu musisz czytać składy produktów, które kupujesz. Nie kupuj produktów, które mają w swoim składzie przykładowo syrop z agawy, maltodekstryny, cukier trzcinowy, cukier inwertowany, syrop glukozowo-fruktozowy. Przez zbyt dużą ilość spożywanego cukru, możesz borykać się z różnymi stanami chorobowymi. Mogą być to np. stany chorobowe narządu wzroku, układu nerwowego. Im więcej cukru, tym większe ryzyko tycia i chorób metabolicznych.

Pij dużo wody

lemoniada cytrynowa

Unikaj picia słodkich napojów. Powinieneś też ograniczyć picie soków. Pij za to dużo wody i herbat, najlepiej ziołowych. Pamiętaj, że słodzone napoje to dużo cukru!

Podziel się artykułem ze znajomymi
Tweetnij

Portal dietaisuplementy.pl to miejsce tworzone przez ludzi z pasją. Dzięki temu nasza strona jest rzetelnym źródłem wiedzy na temat indywidualnych potrzeb ludzkiego organizmu. Zdobędziesz tu cenne wskazówki i poznasz sposoby zadbania o odpowiednią wagę, kondycję oraz wygląd. Każdy z nas jest inny, ale grożą nam te same deficyty. Poznaj naszą witrynę i zadbaj o siebie świadomie.

Polecane artykuły:

suplementy na odchudzanie

Najlepsze suplementy na odchudzanie

suplementy na łysienie i wypadanie włosów

Najlepsze suplementy na łysienie

suplementy na oczyszczanie organizmu

Najlepsze suplementy na oczyszczanie organizmu

suplementy na siłownię

Najlepsze suplementy na siłownię

suplementy na odchudzanie Cappuccino MCT

Cappuccino MCT - suplement na odchudzanie

wypadanie włosów

Profolan w walce z wypadającymi włosami

wypadanie włosów i łysienie

Folisin na zdrowe i gęste włosy

dziewczyna z blond włosami

Locerin - opinie, cena oraz skład

dziewczyna z wyrzezbionym brzuchem

Spirulin Plus - oczyszczanie organizmu z toksyn

Więcej artykułów o suplementach diety:
oczyszczanie organizmu z fibre select

Fibre Select - jak pozbyć się toksyn z organizmu

podciąganie na drążku wysportowanej osoby

Nutrigo Lab Strength - suplement przed treningiem

cwiczenia na silowni

Nutrigo Lab Regeneration - pomoc po treningu

brak cellulitu u kobiet

Jak pozbyć się cellulitu?

nogi bez żylaków

Varicorin - pomoc z żylakami

twarz bez zmarszczek

Collagen Select - preparat na zmarszczki