Jak odżywiać się po porodzie?

dietetyk oraz trener personalny JuliaAutor: Julia Gadzińska

kobieta w ciąży

Dieta po porodzie powinna być skomponowana z produktów, które nie będą szkodzić dziecku. Dlatego też musisz szczególnie zwrócić uwagę na to, aby dieta była zdrowa. Przede wszystkim też nie może zawierać produktów, które mogłyby wywołać jakąkolwiek alergie u dziecka. Przykładowo produkty, które mogą wywołać alergię to czekolada, jaja, ryby. Niekoniecznie musisz te produkty eliminować ze swojej diety, ale powinnaś uważać, aby nie spożywać ich w nadmiarze.

Dieta dla mam, w trosce o dziecko. Jakich produktów powinnaś unikać po porodzie?

Podczas karmienia piersią powinnaś wyeliminować z diety owoce cytrusowe, poziomki i truskawki. Musisz też zrezygnować z alkoholu, fast foodów, mocnych herbat, gazowanych napojów. Na produkty ciężkostrawne również powinnaś uważać, mogą one bowiem powodować wzdęcia.

Zdrowa dieta dla mam

Po porodzie w Twojej diecie powinno znaleźć się dużo owoców i warzyw. Powinnaś również pić dużo wody. Jako młoda mama musisz sobie uświadomić, że jeśli odczuwasz pragnienie, to znaczy, że Twój organizm jest już w niewielkim stopniu odwodniony.

Dlaczego po porodzie występuje u kobiet anemia?

Jak dobrze wiesz, po porodzie koniecznie musisz zadbać o specjalną dietę, która uzupełni niedobory składników mineralnych i witamin w organizmie matki. Ma ona również korzystnie wpływać na organizm noworodka. Musisz sobie też zdać z tego sprawę, że po porodzie może wystąpić u Ciebie anemia, której powodem może być np. cesarskie cięcie, czy powikłania podczas porodu. Możesz podejrzewać anemię, jeśli:

Co robić, aby wrócić do formy psychicznej i fizycznej po porodzie?

warzywa i owoce po  porodzie

Koniecznie musisz zadbać o odpowiednie odżywianie. Pomoże Ci ono w łatwy sposób wrócić do wagi sprzed ciąży oraz do właściwej formy psychicznej. Bardzo istotne jest pełnowartościowe białko, dlatego też spożywaj produkty, które są jego źródłem. Może być to mleko oraz jego przetwory przykładowo sery twarogowe, maślanka, jogurty naturalne. Warto również jeść ryby co najmniej dwa razy w tygodniu. Są one źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych. Staraj się też sięgać po zieloną herbatę, która skutecznie zapobiega gromadzeniu się tkanki tłuszczowej. Możesz też spróbować jeść pięć posiłków dziennie w małych porcjach. W ten sposób organizm zacznie spalać tłuszcz, który nagromadził się w czasie ciąży.

Produkty, które powinny znaleźć się w diecie kobiety po porodzie

Napoje, które zaleca się pić po porodzie to sok z buraków, słaba herbata, sok jabłkowy, herbata zielona, sok marchewkowy. Powinnaś unikać zaś alkoholu, kawy, soku pomarańczowego. Z diety musisz wyeliminować pieczywo żytnie i graham. Za to możesz pozwolić sobie na pieczywo chrupkie, chleb pszenny, pieczywo ryżowe. Pieczywo możesz smarować np. oliwą z oliwą lub masłem. Owoce, które są zabronione podczas diety po porodzie to np. gruszka, melon, truskawki. Możesz jednak jeść banany, maliny, brzoskwinie, jabłko. Warzywa również możesz spożywać i to nawet w większych ilościach niż owoce. Mogą to być brokuły, szpinak, natka pietruszki, ziemniaki, marchewka, mały pomidor bez skórki i pestek. Zrezygnuj z czosnku, papryki, cebuli, grochu, ogórków. Mięso, które poleca się spożywać podczas diety po porodzie to królik, indyk schab. Zabronione jest zaś spożywanie kurczaka i mięsa smażonego.

Składniki odżywcze w diecie po porodzie

Najważniejsze składniki odżywcze, która powinny znaleźć się w diecie po porodzie to żelazo, wapń, węglowodany, białka oraz tłuszcze bogate w kwasy tłuszczowe omega 3. Najlepszym źródłem żelaza może być np. chude mięso, zielona warzywa, suszone owoce, wapnia np. nabiał, ryby, węglowodanów np. produkty pełnoziarniste. Dobrym źródłem białka jest przykładowo chude mięso, rośliny strączkowe, ziarna, orzechy i nasiona, a tłuszczów bogatych w kwasy tłuszczowe omega 3 - oleje np. rzepakowy, czy lniany. Pamiętaj też, że zapotrzebowanie kaloryczne kobiety, która karmi piersią wzrasta o średnio 500 kcal/dobę.

Podziel się artykułem ze znajomymi
Tweetnij

Portal dietaisuplementy.pl to miejsce tworzone przez ludzi z pasją. Dzięki temu nasza strona jest rzetelnym źródłem wiedzy na temat indywidualnych potrzeb ludzkiego organizmu. Zdobędziesz tu cenne wskazówki i poznasz sposoby zadbania o odpowiednią wagę, kondycję oraz wygląd. Każdy z nas jest inny, ale grożą nam te same deficyty. Poznaj naszą witrynę i zadbaj o siebie świadomie.

Polecane artykuły:

suplementy na odchudzanie

Suplementy na odchudzanie

suplementy na łysienie i wypadanie włosów

Najlepsze suplementy na łysienie

suplementy na oczyszczanie organizmu

Suplementy na oczyszczanie organizmu

suplementy na siłownię

Jakie suplementy na siłownię?

suplementy na odchudzanie Cappuccino MCT

Cappuccino MCT - suplement na odchudzanie

wypadanie włosów

Profolan w walce z wypadającymi włosami

wypadanie włosów i łysienie

Folisin na zdrowe i gęste włosy

dziewczyna z blond włosami

Locerin - opinie, cena oraz skład

dziewczyna z wyrzezbionym brzuchem

Spirulin Plus - oczyszczanie organizmu z toksyn

Więcej artykułów o suplementach diety:
oczyszczanie organizmu z fibre select

Fibre Select - jak pozbyć się toksyn z organizmu

podciąganie na drążku wysportowanej osoby

Nutrigo Lab Strength - suplement przed treningiem

cwiczenia na silowni

Nutrigo Lab Regeneration - pomoc po treningu

brak cellulitu u kobiet

Jak pozbyć się cellulitu?

nogi bez żylaków

Varicorin - pomoc z żylakami

twarz bez zmarszczek

Collagen Select - preparat na zmarszczki