4 zdrowe nawyki dla świetnej sylwetki

Dietetyk kliniczny i sportowy Jagoda WolskaAutor: Jagoda Wolska

mężczyzna biegający

Nasze codzienne nawyki oraz tryb życia mają ogromny wpływ nie tylko na nasze zdrowie, ale i wygląd zewnętrzny. Wybory, których dokonujemy w kwestii diety czy ilości ruchu są jak inwestycja, mają bowiem bezpośredni wpływ na nasze zdrowie i jakość życia w przyszłości. Mając tego świadomość, warto wyrobić sobie nawyki, które zaowocują zdrowiem i kondycją na lata.

Po pierwsze zbilansowana dieta

W dobie wszechobecnego cukru i mnóstwa przetworzonej żywności niełatwo odżywiać się zdrowo. Półki sklepowe pełne są niezdrowych pokus, którym łatwo ulec. Jeśli jednak zależy nam na zdrowiu i atrakcyjnej sylwetce, powinniśmy zwracać szczególną uwagę na to, co jemy. Naszemu organizmowi najlepiej służą proste potrawy poddawane jak najprostszej obróbce termicznej. Dlatego właśnie zdrowa dieta powinna składać się głównie z owoców i warzyw, orzechów i łatwo przyswajalnego białka.

Czytaj też: Nutrigo Lab Regeneration - opinie, skład, cena oraz efekty

W dobie coraz większej popularności diet bezmięsnych, warto rozważyć ograniczenie spożycia produktów odzwierzęcych. Dziś już wiemy, że znakomitym źródłem białka są rośliny strączkowe, soja lub pestki dyni czy słonecznika. Te ostatnie są świetna alternatywą dla niezdrowych przekąsek takich jak chipsy, paluszki czy ciastka. Warto pamiętać, że zdrowa, zbilansowana dieta nie musi oznaczać ciągłych wyrzeczeń. Gdy mamy ochotę na coś słodkiego, zamiast gotowych, sklepowych słodyczy, możemy wybrać daktyle lub suszone czy świeże owoce. Dla zdrowia kluczowa jest też ilość posiłków oraz ich kaloryczność. Badania naukowe potwierdzają, że najzdrowszy dla nas tryb to pięć posiłków dziennie. Przy takiej częstotliwości porcje nie mogą być zbyt duże, a same posiłki powinny być lekkostrawne i maksymalnie zróżnicowane.

Po drugie ruch

Nawet najzdrowsza dieta nie będzie w stanie zbudować naszej kondycji, jeśli nie zapewnimy sobie codziennej, odpowiedniej dawki ruchu. Trening powinien być dostosowany do naszych możliwości. Nie powinien jednak trwać mniej niż 30 minut dziennie. Taka dawka ruchu zapewni zdrowie naszym stawom oraz ujędrni i wzmocni mięśnie. Efektem tego będzie zdrowa, elastyczna skóra.

Czytaj też: Nutrigo Lab Mass - opinie, skład, cena oraz efekty

Ruch jest też kluczem do zachowania smukłej sylwetki i prawidłowej masy ciała. Codzienny spacer, bieganie czy wizyta na basenie są skutecznym remedium na problemy z nadwagą. Jeśli nigdy do tej pory ćwiczyliście, sprawdźcie, jaki rodzaj ruchu najbardziej wam odpowiada. Jeśli polubicie codzienny trening, istnieje dużo większa szansa, że stanie się on codziennym, przyjemnym nawykiem. A nie niechcianym obowiązkiem.

Po trzecie woda

nalewanie wdoy do butelki

WHO podaje, że dla zachowania zdrowia powinniśmy przyjmować minimum 3 litry wody dziennie. Część płynów czerpiemy z pożywienia, jednak pamiętajmy, że najzdrowsza i niezbędna do prawidłowego funkcjonowania organizmu jest czysta woda. Dziś coraz częściej zastępujemy ją gazowanymi lub słodzonymi napojami, co nie pozostaje bez wpływu na nasze zdrowie. Jeśli więc mamy ochotę na coś słodkiego, sięgnijmy po owoc lub gorzką czekoladę. Unikajmy jednak słodzonych napojów. Po pierwsze nie zaspokajają one pragnienia. Po drugie dostarczają organizmowi cukru, który powoduje stany zapalne i jest między innymi przyczyną otyłości oraz próchnicy. Ponieważ nie wszyscy “lubią” wodę, alternatywą dla nich mogą być niesłodzone soki owocowe lub herbaty ziołowe. Te ostatnie są szczególnie zdrowe. Mogą jednak posiadać właściwości odwadniające. Zwracajmy więc uwagę na to, co pijemy - tak, by odpowiednio nawodnić nasz organizm.

Czytaj też: Profolan - opinie, skład, cena oraz efekty

WHO podaje, że dla zachowania zdrowia powinniśmy przyjmować minimum 3 litry wody dziennie. Część płynów czerpiemy z pożywienia, jednak pamiętajmy, że najzdrowsza i niezbędna do prawidłowego funkcjonowania organizmu jest czysta woda. Dziś coraz częściej zastępujemy ją gazowanymi lub słodzonymi napojami, co nie pozostaje bez wpływu na nasze zdrowie. Jeśli więc mamy ochotę na coś słodkiego, sięgnijmy po owoc lub gorzką czekoladę. Unikajmy jednak słodzonych napojów. Po pierwsze nie zaspokajają one pragnienia. Po drugie dostarczają organizmowi cukru, który powoduje stany zapalne i jest między innymi przyczyną otyłości oraz próchnicy. Ponieważ nie wszyscy “lubią” wodę, alternatywą dla nich mogą być niesłodzone soki owocowe lub herbaty ziołowe. Te ostatnie są szczególnie zdrowe. Mogą jednak posiadać właściwości odwadniające. Zwracajmy więc uwagę na to, co pijemy - tak, by odpowiednio nawodnić nasz organizm.

Po czwarte konsekwencja

Czytaj też: Detoxyn - opinie, skład, cena oraz efekty

Wystarczy tydzień powtarzania konkretnej czynności, by weszła nam w nawyk. Szanse, że się tak stanie wzrastają jednak, jeśli lubimy czynność, którą chcemy powtarzać. Dlatego zmieniając nawyki żywieniowe, szukajmy potraw, które lubimy. A wybierając rodzaj treningu, szukajmy takiego, który sprawia nam przyjemność. Praca na oporze jest krótkoterminowa. Zmuszanie się do nowych rzeczy sprawi, że trudniej wejdą nam w krew. Dlatego zmieniając nasz tryb życia, pamiętajmy, by robić to w przyjazny i bezpieczny dla nas sposób. Tylko wtedy przyniesie to efekty oraz wejdzie nam w krew.

Podziel się artykułem ze znajomymi
Tweetnij

Portal dietaisuplementy.pl to miejsce tworzone przez ludzi z pasją. Dzięki temu nasza strona jest rzetelnym źródłem wiedzy na temat indywidualnych potrzeb ludzkiego organizmu. Zdobędziesz tu cenne wskazówki i poznasz sposoby zadbania o odpowiednią wagę, kondycję oraz wygląd. Każdy z nas jest inny, ale grożą nam te same deficyty. Poznaj naszą witrynę i zadbaj o siebie świadomie.

Polecane artykuły:

suplementy na odchudzanie

Najlepsze suplementy na odchudzanie

suplementy na łysienie i wypadanie włosów

Najlepsze suplementy na łysienie

suplementy na oczyszczanie organizmu

Najlepsze suplementy na oczyszczanie organizmu

suplementy na siłownię

Najlepsze suplementy na siłownię

suplementy na odchudzanie Cappuccino MCT

Cappuccino MCT - opinie, cena i skład

wypadanie włosów

Profolan w walce z wypadającymi włosami

wypadanie włosów i łysienie

Folisin na zdrowe i gęste włosy

dziewczyna z blond włosami

Locerin -opinie, cena oraz skład

dziewczyna z wyrzezbionym brzuchem

Spirulin Plus - opinie, cena oraz skład

Więcej artykułów o suplementach diety:
oczyszczanie organizmu z fibre select

Fibre Select - opinie, cena oraz skład

podciąganie na drążku wysportowanej osoby

Nutrigo Lab Strength - przed treningiem

cwiczenia na silowni

Nutrigo Lab Regeneration - pomoc po treningu

modelka bez zmarszczek

Alga - krem na zmarszczki

twarz bez zmarszczek

Collagen Select - preparat na zmarszczki

nogi bez żylaków

Varicorin - pomoc z żylakami